www.marknadsplanera.se erbjuder rådgivning i att komma igång med marknadsplaneringwww.marknadsplanera.se erbjuder rådgivning i att komma igång med marknadsplaneringMarknadsplanering

Vi erbjuder dig skräddarsydda abonnemang för att komma igång med marknadsplaneringen.

Du får en bra överblick över företagets marknadsmöjligheter och aktiviteter. Du får ett levande dokument för att utveckla befintliga, få nya marknader och kunder. Du får en strategiplattform utifrån dina unika konkurrensmedel som ingår i företagets marknadsmix för att till lägsta kostnad nå företagets marknadsmål.

En marknadsplan behöver inte vara så genomgripande det viktigaste är SJÄLVA PROCESSEN då du måste "tänka till" och fundera på alla de alternativ som finns för företaget.


 

Företagsabonnemang Marknadsplanering

Pris från 1700:-/mån.*

Hur går det till?

Vi träffas för ett första möte för att diskutera ditt nuläge och intentifiera dina problemställningar och bestämmer omfattningen av ditt konsultbehov i timmar. Vi träffas sedan ett antal timmar per månad beroende av behov och önskemål och i vilken fas ditt företag är. De första veckorna blir mer intensiva för att vi ska komma igång med marknadsplaneprocessen i ditt företag.

Vi gör en nulägesanalys av ditt företag. Ditt värdeerbjudande, pris, strategier m.m.

- Hur ser ditt nuläge ut? Vad är ditt önskeläge? Hur når vi dit?

Är du i start fas definierar vi din marknad och gör en marknadssegmentering och väljer ut prioriterade marknadssegment att bearbeta.Vi hjälper dig med en handlingsplan för dig att komma i gång med marknadsplaneringen steg för steg som en process i ditt företag.Vi formulerar din strategiska inriktning med affärsidé,vision,strategi och mål.

Vi gör en uppföljning och avstämning att uppsatta mål nås. Du får löpande rådgivning under hela abonnemangsperioden.

  • Du får ett levande dokument för att identifiera nya marknader och kunder.
  • Du får en bra överblick över ditt företags marknadsmöjligheter och över dina aktiviteter och mål.

  • Med rätt vald konkurrensmedelmix når du dina marknadsmål.

Kontakta oss för mera info om företagspaket marknadsplan.Pris abonnemang är beroende av vilket paket = antal timmar/abonnemangsperiod 3 månader du väljer men du betalar samma pris per månad under abonnemanget. 

Nu får du prova på rabatt 10%.

 

 *Abonnemangsperioden är på tre månader.

Du kan använda kontaktformuläret eller ring 0709248573 så berättar vi mera om abonnemang marknadsplanering.

Beställ vår strategiplan!
Vi har tagit fram en marknadsplansmall som hjälper dig att få struktur över ditt företags marknadsmöjligheter och över dina aktiviteter och mål. Beställ med kontaktformuläret här bredvid och sätt in 395,00 inkl.moms på bankgironummer 569-3585 så får du dokumentet som en pdf.

Kontakta oss för mer info.

 

Kontakta oss för rådgivning om hur vi kan implementera en marknadsplansprocess i ditt företag så att du får struktur och överblick över dina aktiviteter och utveckla dina marknader med vald marknadsföringsstrategi.Var vänlig använd kontaktformuläret så återkopplar vi till dig med hur vi kan gå vidare för att utveckla ditt företag.

 

Vi håller också utbildningar i marknadsplanens olika delar. Läs mer

 

  

Fields marked with * are required.

Marknadsmixen är företagets unika kombination av konkurrensmedel. Förutom de 5 p:na ingår även idag process och fysiska bevis.Marknadsmixen är företagets unika kombination av konkurrensmedel. Förutom de 5 p:na ingår även idag process och fysiska bevis.

Positionering:

  • Vi måste vara tydliga när vi formulerar vårt företags värdeerbjudande så att det uppfattas attraktivt av våra kunder och skiljer sig från konkurrenternas erbjudande. Behöver vi göra en förflyttning på marknaden för att finna marknadsluckor eller nischer för vårt erbjudande?

  • Hur bygger vi vårt varumärke och hur lyckas vi vara "top of mind" hos våra kunder något som avgör om kunden kommer att välja våra produkter före konkurrenterna? "Products are created in the factory, but brands are created in the mind."

      Ansoffs matris   

  • Marknadspenetration - Sälja de nuvarande produkterna till nuvarande marknad. Behålla eller öka marknadsandel genom att driva ut konkurrenterna och öka användningen av egna produkter.
  • Marknadsutveckling - Sälja nuvarande produkter på en ny marknad, på nya platser, i nya länder, i ny förpackning, via nya kanaler, till nya segment.
  • Diversifiering - Sälja nya produkter på nya marknader. 
  • Produktutveckling - Introducera nya produkter på existerande marknader.
Open Konsultbyrån för Marknadsplanering