www.marknadsplanera.se erbjuder rådgivning inom sociala medierwww.marknadsplanera.se erbjuder rådgivning inom sociala medierKom igång med Sociala medier!

" Reklam handlar om produkter. Sociala medier handlar om människor".

Vi hjälper dig ta fram en strategi för dina sociala medier. Vilka är målgrupperna? Vad ska användarna göra? Till vem? Budskap? Kanal? Innehåll? Frekvens? Kostnad? Mål? Hur kan vi mäta målen?

I takt med användningen av digitala kanaler ökar så ändras också dina kunders köpbeteende.

När kunden tar kontakt med dig har de redan en uppfattning om ditt företag genom den research de själva har gjort.

För dig som företagare innebär det att om du syns i sociala medier kan du påverka kunderna tidigt

i den här köpprocessen. Sociala medier för företagare är ett kostnadseffektivt media för att bygga och vårda kundrelationer och driva affärer.

Sociala medier ger oslagbara möjligheter till dialog,synlighet,marknadsföring,ökad varumärkeskännedom och ger dig fler lojala kunder.

Vi erbjuder dig rådgivning inom sociala medier! www.marknadsplanera.seVi erbjuder dig rådgivning inom sociala medier! www.marknadsplanera.se

 

Läs mer här hur du kommer igång med sociala medier i ditt företag!


 

 
Företagsabonnemang sociala medier.

Pris från 1700:-/månad.*

 

Hur går det till?

Kom igång med sociala medier i ditt företag!

Vi bokar ett uppstartsmöte och kommer överens om din inriktning med sociala medier. Vi träffas sedan ett antal timmar per månad beroende av behov och önskemål. Vi gör en nulägesanalys och lägger upp en strategi och handlingsplan för att du ska lyckas med din närvaro i sociala medier. Vi gör en implementering i din organisation och en uppföljning av uppsatta affärsmål. Du får  också löpande rådgivning under hela abonnemangstiden.

  • Vi gör en nulägesanalys av din närvaro i sociala medier idag.

  • Vi bestämmer vad dina mål är med sociala medier. Vad ska dina användare göra?
  • Vi identifierar dina målgrupper för sociala medier och tar fram en kommunikationsstrategi.

  • Vi väljer dina kanaler  utifrån var dina användare finns och skapar dina företagssidor som Facebook,Twitter, LinkedIn,Pinterest och Instagram.

  • Vi tar fram en innehållsstrategi med ett engagerande innehåll för dina användare samt en publiceringsplan.

  • Vi väljer rätt plats och tid och som får dina fans att dela vidare. 

  • VI får också de sociala medierna att fungera interaktivt. 

  • Vi gör slutligen en uppföljning att du har nått dina affärsmål med din närvaro i sociala medier.

  • Pris företagsabonnemang är beroende av vilket paket = antal timmar/3 månader du väljer men du betalar samma pris varje månad under abonnemangets period. Kontakta oss för mera info om företagspaket sociala medier. Du kan använda kontaktformuläret eller ringa 0709 24 85 73.

* Abonnemangsperioden är på tre månader.

Nu får du prova på rabatt 10%.

 

Utbildningar och seminarier

  • Vi anordnar också utbildningar och seminarier i digitala  kanaler och sociala medier. Läs mer

  • Vad innebär "Content Marketing"? Läs mer

 Var vänlig använd kontaktformuläret för mer information om våra företagspaket om kommunikation så återkopplar vi snarast möjligt till dig.

Fields marked with * are required.

Beställ vår manual och mallar för digitala kanaler och sociala medier!

  • Nu kan du beställ vår manual som hjälper dig att steg för steg göra dina företagssidor på Facebook,Twitter,LinkedIn,Instagram och Pinterest.
  • Vi har tagit fram en mall för digitala kanaler och sociala medier som du behöver för att formulera din strategi för val av medier, innehåll och målgrupper.
  • Beställ dokumenten med kontaktformuläret ovan och sätt in 395:- inkl.moms per dokument på bankgiro 569-3585 så får du dokumentet som en pdf.Du betalar bara 645:- inkl.moms för både manual och strategidokument.Var vänlig notera vilket eller om du önskar båda dokumenten.

Vi hjälper dig med din plan för sociala medier www.marknadsplanera.seVi hjälper dig med din plan för sociala medier www.marknadsplanera.se

Nulägesanalys:

Skapa dig en så objektiv bild av företagets nuläge som möjligt!

Hur ser ditt nuläge ut?

Varför ska du synas i sociala medier?

Finns uppdaterade kanaler? I så fall vilka?

Pratas det om företaget i sociala medier?

SWOT analys. Dina styrkor, svagheter, hot och möjligheter?

Mål:

Varför vill vi använda sociala medier och vad vill vi uppnå?

Din sociala närvaro ska leda till affärsnytta för företaget.

Bygga varumärket. Sälja. Kundservice. Rekrytering m.m.

se till att målen går att mäta och följa upp!

Strategi:

Vilka är våra tänkta användare och hur ser deras mediaanvändning ut?

Vilken typ av innehåll uppskattar de tänkta användarna?

Vilka kanaler lämpar sig bäst för våra ändamål?

Hur ska kanalerna samordnas?

Hur ska vi göra för att lyckas med våra mål?

Strategin ska vara kopplad till företagets verksamhetsmål.

Handlingsplan:

Handlingsplanen ska ge svar på:

När i tiden de olika aktiviteterna ska göras?

I vilka kanaler det ska göras?

Vilket innehåll ska publiceras?

Vad kostar det?

Uppföljning:

Gör löpande uppföljning och utvärdering för att ständigt förbättra effekten av din närvaro i sociala medier.

Mät effekten av insatserna och stäm av syfte och mål.

Vad har fungerat/inte fungerat? Varför?

Vad kan förbättras och utvecklas? Hur? 

Open Konsultbyrån för Marknadsplanering