|
|
Pris från 1700:-/månad.*
Hur går det till? Kom igång med sociala medier i ditt företag! Vi bokar ett uppstartsmöte och kommer överens om din inriktning med sociala medier. Vi träffas sedan ett antal timmar per månad beroende av behov och önskemål. Vi gör en nulägesanalys och lägger upp en strategi och handlingsplan för att du ska lyckas med din närvaro i sociala medier. Vi gör en implementering i din organisation och en uppföljning av uppsatta affärsmål. Du får också löpande rådgivning under hela abonnemangstiden.
* Abonnemangsperioden är på tre månader.Nu får du prova på rabatt 10%. Utbildningar och seminarier
Var vänlig använd kontaktformuläret för mer information om våra företagspaket om kommunikation så återkopplar vi snarast möjligt till dig. Beställ vår manual och mallar för digitala kanaler och sociala medier!
|
Nulägesanalys: Skapa dig en så objektiv bild av företagets nuläge som möjligt! Hur ser ditt nuläge ut? Varför ska du synas i sociala medier? Finns uppdaterade kanaler? I så fall vilka? Pratas det om företaget i sociala medier? SWOT analys. Dina styrkor, svagheter, hot och möjligheter? Mål: Varför vill vi använda sociala medier och vad vill vi uppnå? Din sociala närvaro ska leda till affärsnytta för företaget. Bygga varumärket. Sälja. Kundservice. Rekrytering m.m. se till att målen går att mäta och följa upp! Strategi: Vilka är våra tänkta användare och hur ser deras mediaanvändning ut? Vilken typ av innehåll uppskattar de tänkta användarna? Vilka kanaler lämpar sig bäst för våra ändamål? Hur ska kanalerna samordnas? Hur ska vi göra för att lyckas med våra mål? Strategin ska vara kopplad till företagets verksamhetsmål. Handlingsplan: Handlingsplanen ska ge svar på: När i tiden de olika aktiviteterna ska göras? I vilka kanaler det ska göras? Vilket innehåll ska publiceras? Vad kostar det? Uppföljning: Gör löpande uppföljning och utvärdering för att ständigt förbättra effekten av din närvaro i sociala medier. Mät effekten av insatserna och stäm av syfte och mål. Vad har fungerat/inte fungerat? Varför? Vad kan förbättras och utvecklas? Hur? |