Vi hjälper ditt företag att målinrikta din annonsering mot yrkespersoner efter jobbtitel, befattning, bransch och mycket mer…
Annonsera på Linkedin är ett väldigt bra sätt att generera leads, öka besöken till din hemsida och att öka kännedomen i din målgrupp. För att du ska komma igång kan vi hjälpa dig att göra samtliga inställningar på Linkedin kampanjhantering. När du ska annonsera på Linkedin hjälper vi dig att ta fram dina marknadsföringsmål, skapar dina exakta målgrupper och gör dina annonser.
Annonstyper som du kan använda beroende på ditt marknadsföringsmål på Linkedin är sponsrat innehåll, textannonser och sponsrade meddelanden. Mejla oss eller ring 0709248573 så berättar vi mer om hur du kan nå dina specifika yrkesgrupper med annonsering på LinkedIn.
ANNONSERING
- Vi gör samtliga installationer och inställningar på LinkedIn
- Val av marknadsföringsmål. Var befinner sig din målgrupp i köpprocessen?
- Vi väljer målgrupper
- Vi tar fram er kampanjmålsättning
- Val av annonstyp som sponsrat innehåll, textannonser och sponsrade meddelanden
- Vi skapar era annonser
- Ni får skriftlig rapport månadsvis
- 1 månads uppsägning
- Tillkommer gör din annonsbudget
INNEHÅLLSSTRATEGI
- Publicera er LinkedIn sida och samtliga inställningar
- Öka engagemanget på er LinkedIn sida med rätt innehåll
- Ta fram en innehållsstrategi för er LinkedIn närvaro
- Tema modellen
- Löpande publicering av artiklar, tävlingar m.m. 1-2 ggr/v.
- Uppföljning av KPI måtten gilla, delningar, kommentarer m.m.
- Ni får skriftlig rapport månadsvis
- 1 månads uppsägning
ANNONSERING
- Vi gör samtliga installationer och inställningar på Facebook
- Vi väljer målgrupp – Ad Set
- Vi tar fram er kampanjmålsättning
- Anpassade målgrupper som retargeting m.m. Ni når såväl befintliga som nya kunder.
- Installation av Facebook pixel
- Vi skapar era annonser
- Ni får skriftlig rapport månadsvis
- 1 månads uppsägning
- Tillkommer gör din annonsbudget
Därför ska du annonsera på LinkedIn:
- Linkedin är ett socialt nätverk med fokus på arbetslivet, och nätverkande mellan arbetssökande och företag.
- 29 % av tjänstemän använder Linkedin minst varje vecka.
- 7 av 10 brukar ta del av inlägg i flödet på LinkedIn.
- Drygt 1 av 10 marknadsför sitt företag/organisation och lika många brukar skicka direktansökan till utannonserade tjänster.
- Det är nästan inga skillnader mellan vad kvinnor respektive män gör på Linkedin.
Källa: Svenskarna och sociala medier 2024
Annonsera på Linkedin hjälper ditt företag att generera leads, öka webbplatstrafiken och att bygga varumärket.
SVENSKARNA OCH SOCIALA MEDIER 2024
Annonsera på LinkedIn
När du ska annonsera på LinkedIn kan du välja på tre olika annonstyper beroende på vilket marknadsföringsmål du har med kampanjen.
- Sponsrat innehåll. Då syns din annons i din målgrupps flöde på Linkedin. Annonsformat är enskilda bildannonser, videoannonser, galleriannonser och evenemangsannonser.
- Textannonser.
- Sponsrade meddelanden. Skicka enskilda meddelanden till din målgrupp.
Textannonser
Lägg till en lockande rubrik, beskrivning och en valfri bild på 50 x 50.
Vi väljer ditt marknadsföringsmål för din annons kampanj på LinkedIn
Fundera först på. Var befinner sig din målgrupp i köpprocessen? I början mitten eller nära ett köpbeslut? Behöver du informera mer om din tjänst eller produkt ”skapa varumärkesmedvetenhet” eller vill du generera trafik till din målsida? Behovsidentifikation, Informationssökning, (Varumärkesmedvetenhet) alternativutvärdering, köp och utvärdering efter köp.(Webbplatsbesök)
Börja med att bygga din målgrupp genom att söka efter egenskaper som matchar yrkespersonerna du vill nå:
- Yrkesnivå.
- Bransch.
- Företagsnamn etc.